-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51252 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

منظور حضرت علي(ع) از عبارت (به خداي كعبه رستگار شدم) چيست؟
از ديدگاه اسلام و قرآن كريم و پيامبر اسلام(ص) فلاح، رستگاري و سعادت براي انسان، تنها از طريق توحيد و زندگي توحيدي است كه تأمين مي شود و به همين دليل است كه پيامبر اسلام(ص) دعوتش را با اين شعار و جمله بسيار عميق و بلند توحيدي {Aقولوا لا اله الا الله تفلحواA} آغاز نمود و بدين وسيله به جهانيان اعلام داشت كه راه سعادت و رستگاري انسان تنها در زندگي براساس باور به توحيد هستي است كه تأمين مي شود. حال چنانچه در اين كلام اميرالمؤمنين(ع) هنگام ضربت خوردن كه فرمود {Hفزت و رب الكعبه H}؛ {Mبه خداي كعبه رستگار شدم و به آخرين مرحله وصول و لقاء و سعادت خود رسيدم M} دقت كنيم، پي مي بريم كه آن حضرت در اين سخن، ميان ضربت خوردن و شهادت و ميان رستگاري، رابطه برقرار نموده است و شهادت خودش را عامل سعادتش معرفي نموده است. از طرفي هم مي دانيم كه اسلام و پيامبر اكرم(ص) در آن جمله توحيدي مذكور ميان توحيد و فلاح و رستگاري انسان رابطه برقرار نموده، عامل وصول به سعادت را براي انسان اعتقاد به توحيد و عمل براساس آن معرفي كرده است. نتيجه مي گيريم كه قطعاً بايد ملازمه اي ميان شهادت و توحيد برقرار باشد كه حضرات معصومين(ع) هردوي آن عناوين را عامل رستگاري و سعادت انسان معرفي نموده اند و بايد كه شهادت يكي از منازل و مراحل توحيد باشد و يكي از عوامل وصول به مقام توحيد. سپس بايد بدانيم از ديدگاه عرفان اسلامي، مراد از توحيدي كه تأمين كننده كمال و سعادت انسان است، طي مراحل فناء در توحيد مي باشد. اين مراحل عبارت است از: 1- فناء افعال انسان در اراده حق تعالي يا توحيد افعالي. 2- فناء صفات و ملكات انسان در صفات حق تعالي يا توحيد صفاتي. 3- فناء ذات انسان در ذات حق تعالي يا توحيد ذاتي. مراحل فناء در توحيد در واقع همان مراحل اصلي كمال و سعادت آدمي است و با وصول به توحيد ذاتي و فناء در توحيد ذاتي است كه نهايت سعادت براي عارف حاصل مي شود. با اين مقدمه آشكار مي شود كه شهادت از آن جهت كه آخرين مرحله فناء ذاتي عارف در توحيد حق است، نهايت آرزوي اهل توحيد و اولياء الهي بوده و مهمترين منزلي است كه فناء ذاتي و كمال و سعادت انسان عارف و كامل را تأمين مي نمايد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.